top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תButi & Co.

למה ואיך הפאבים בתל אביב דופקים אותנו... ??

עודכן: 20 באוק׳ 2019


לפעמים זה מרגיש שזה פשוט יקר מידי לצאת לבלות בתל אביב. כשחברה טובה חזרה לאחר 3 חודשים בהם גרה בגמרניה, היא סיפרה שהיא פשוט לא מצליחה להתרגל חזרה למחירים האנסטרונומיים שאנחנו משלמים בתל אביב. איך זה הגיוני שבישראל אנשים צריכים להפרד מלפחות 30 ש״ח על כוס בירה בעוד שבמדינה מערבית אירופאית כמו גרמניה אנשים יכולים להינות מתרבות בירה בעשרה שקלים לכוס ואף פחות? חצי ליטר בירה גולדסטאר בחבית מהיצרן עולה באזור 5 שקלים ואנחנו משלמים עליה פי 6 כשהיא מגיעה לשולחן. מדוע אנחנו נותנים לפאבים בתל אביב לגנוב אותנו בצורה כזאת ולגבות רווח של 600% על כוס?


עם זאת, ככל שהתקדמה השיחה הבנו שיש כמה פרמטרים שלא לקחנו בחשבון. לדוגמה, הידידה דיברה על מחירי בירה בברים שכונתיים (dive bar) בהם אין שירות מלא, רק מגיש משקאות אחד. לפעמים ישבה בביתי קפה, מסבאות ושאר מקומות שפתוחים במשך כל היום שמגישים אוכל וגם בירה. היא לרוב ישבה עם החברים בשעות הערב המוקדמות ונהנתה מ happy hour או מחירים מוזלים. כמו כן, היא לא ישבה במרכזי ערים גדולות ויקרות אלא בערים שעלות המחיה בהן זולה. היא הודתה שבברלין בשעות הלילה המחיר של הבירה מזנק ויכול להגיע ל 5 - 6 יורו (23 ש״ח).


אז למה בעצם פאבים גובים מחיר כל כך גבוה עבור כוס בירה מהחבית אם היא עולה כל כך מעט?

1. בבית עסק שמוגדר כפאב הבירה ושאר האלכוהול הינם המוצר העיקרי - באלכוהול יושקעו מירב המאמצאים והמשאבים, יגישו אותו בצורה הכי אטרקטיבית וכמובן יש צורך למקסם את הרווחים.

2. פאבים לא עובדים 7 ימים מלאים בשבוע. פאב ממוצע עובד בעיקר בסופי שבוע ורק בשעות הערב אבל עדיין משלם את אותה שכירות, ארנונה, ושאר תשלומים קבועים.

3. לבירה מהחבית יש הרבה פחת, כלומר הרבה בירה הולכת לאיבוד כשמחליפים חבית או כשעובדים שותים מברז הבירה ללא פיקוח.

4. לייצר ולמכור בירה בישראל זה עסק יקר. הממוצע לבקבוק בירה רגיל (לא בפאב) בישראל הוא אחד מחמשת הגובהים בעולם וכשמוסיפים את המס על הבירה, שרק פאבים משלמים, המחיר עולה ב 2.3 ש״ח לליטר.




עיתון כלכלסיט מצא שמתוך 30 שקלים שפאב ממוצע במרכז הארץ גובה, הוא מרווחים כ 5 שקלים לאחר ההורדה של מע״מ, הוצאות על עובדים, הוצאות קבועות ופחת.

למעשה, כשמשווים את מחירי הבירה בתל אביב לערים כמו פריז, לונדון וניו יורק בהם יוקר המחיה גבוה רואים שאין הרבה הבדל. כלומר, מחירי הבירה בתל אביב, בהתאם ליוקר המחיה בעיר, אינם מוגזמים. עם זאת, ארופאים ואמריקאים כן נהנים מתרבות בירה במחירים סבירים שכן הם נוהגים לצאת ולשתות בשעות מוקדמות ובמקומות נגישים.

גם בתל אביב ביילנים יכולים להוריד את ההוצאה על הבירה ולשבת במקומות שפתוחים כל השבוע במשך כל היום ומוכרים עוד דברים מלבד אלכוהול. שוק האלכוהול, היין והבירה כמו כל שוק נע על ביקוש והיצע. ככל שהתל אביביים יצאו פחות לפאבים יוקרתיים בשעות מאוחרות ויותר לברים שכונתיים, בתי קפה ומסעדות בשעות הערב כך ירדו המחירים…


בוטי אנד קו פתוח כל יום מהשעה 7:00 ועד השעה 20:00

לצד כריכים וסלטים מיוחדים אנחנו מוכרים בירות ויין.

בירות כמו סאן מיגל ואסאי אנחנו מוכרים ב18 ש״ח לבקבוק שליש ליטר

ובירות כמו דובל ואלכסנדר אנחנו מוכרים ב20 ש״ח.

ניתן לשבת במקום או לקחת את השתייה לכיכר דיזינגוף המחודשת.




הפניות:

990 צפיות0 תגובות
bottom of page